Aquest matí hem tractat un nou tema completament diferent als dos anteriors. Em refereixo, doncs, i tal com diu el títol al cognitivisme.
Realment, tan sols hem fet un petit tast i ens hem centrat en el que realment interessa fer que és posar a la pràctica aquest tema amb una activitat que ens ha manat fet l'Ernest en parelles aleatòries.
L'objectiu era pensar exemples a partir de diversos tipus de distorcions cognitives com la generalització excessiva o la desqualificació d'allò positiu.
Quan encara no m'havia introduït en l'activitat se m'ha passat pel cap que era probable que pogués trobar alguna dificultat. Però a mesura que amb la meva companya, la Laura, anàvem dialogant i introduint els diferents exemples que se'ns passaven pel cap he pogut adonar-me que de dificultós n'era ben poc.
Els diferents exemples que hem afegit tracten sobre temes molt comuns a la vida quotidiana i que succeeixen dia a dia a la gent del nostre voltant. Personalment, la relació d'aquests temes amb experiències personals m'han servit de molta ajuda.
En definitiva el que he pogut excloure d'aquesta pràctica i el que vull donar importància és que els diferents tipus de distorsions cognitives ens poden donar tants i tants exemples que ni ens adonem que són fets i pensaments que es donen al dia a dia i que, fins i tot, en moltes ocasions nosaltres mateixos els realitzem sense pensar que podem optar a una substitució d'un nou pensament racional; tot i que aquest, sovint i en algunes ocasions, es pot veure forçat pel mateix subjecte.
A la propera classe tractarem la psicoanàlisi de Freud, tema que a la classe teòrica hem introduït juntament amb fragments de la pel·lícula Freud, pasión secreta per poder entendre més bé el que se'ns anava explicant, mitjançant exemples d'hipnotisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada